Posted by: Forsøgsdyrenes Værn | 29. juni 2010

Marks & Spencer i front med dyrevenlige produkter

Den britiske butikskæde Marks & Spencer sætter en tyk streg under deres støtte til kosmetik og husholdningsprodukter, som ikke er blevet testet på dyr. Det sker med en storstilet kampagne i de britiske landsdækkende aviser. 

Frontløbere
Samtlige kosmetik- og husholdningsprodukter i Marks & Spencers eget sortiment har opnået den internationalt anerkendte HHPS–certifikat (Standard for husholdningsprodukter produceret uden brug af dyreforsøg). Med sit engagement i at udvikle og markedsføre dyrevenlige produkter viser den britiske butikskæde en prisværdig etisk stillingtagen. Den dyrevenlige linje har desuden fremtiden for sig: meningsmålinger slår gang på gang fast, at langt de fleste forbrugere ønsker muligheden for at købe produkter, der ikke er testet på dyr.

Lang vej igen
Marks & Spencers er en af de helt store aktører på det britiske detailmarked, og deres forpligtelse hilses velkomment af dyreværnsforeningerne. Forhåbentligt vil flere og flere producenter følge trop med en dyrevenlig omlægning af deres produktion. For desværre er der stadig for langt på butikshylderne mellem produkter, hvor hverken ingredienser eller slutprodukt er blevet testet på dyr – og det gælder både kosmetik og navnlig rengøringsprodukter. Som forbruger kan man selv være med til at skubbe udviklingen i den rigtige retning ved konsekvent at vælge dyrevenlige produkter. Se listen her.


Kategorier

%d bloggers like this: